donderdag 7 juli 2011

Zingen, preken en de straat op.

Deze week mochten wij als hollanders het programma op de holiday club verzorgen. De afgelopen drie dagen bestond dat programma uit: aanbidding (een paar liedjes zingen), een kort preekje (ong 15 min), het onderwerp van de preek bespreken in kleine groepjes en een aantal spel activiteiten. Het was een hele organisatie en natuurlijk ging het niet volgens schema, maar we hebben kunnen doen wat we van plan waren en we hebben contact kunnen maken met (sommige van) de kinderen.

Dinsdag mochten suuz en ik de preek verzorgen. Het ging over Jezus als koning. Over hoe we steeds de keuze hebben of we onze eigen wil doen of dat we Gods wil zoeken en doen. Ik heb het theorie gedeelte gedaan en Suuz heeft het voorbeeld van Jona verteld. We konden elkaar mooi aanvullen.
Ik mocht elke ochtend het zingen begeleiden met gitaar. Het is leuk om daar mee te oefenen. Zingen en spelen gaat wel goed, maar ik merk dat het veel helpt als ik de liedjes goed ken en het liefst dat ik ze uit mijn hoofd weet.

Vanochtend zijn we de (krotten)wijk Amaoti in geweest. Dit is de wijk waar de kinderen wonen. We zijn al zingend en biddend met onze troep kinderen rond gelopen. Een van de leiders van de organisatie die de holiday club verzorgt heeft de mensen op geroepen om te stoppen met geweld en God te zoeken en samen met Hem de gemeenschap te herstellen. Aan de hand van die oproep kwamen er een aantal mensen naar ons toe en we mochten daar voor bidden. Echt mooi om te zien hoe gretig men is. Dat is ook niet heel verwonderlijk aangezien het leven hopeloos is en ze wanhopig zijn om daar aan te ontsnappen. We hebben ook mogen zien hoe God een doof en stom jongetje heeft genezen.

Het is geweldig om hier in dit practhtige land te zijn en zoveel te zien van wat God aan het doen is en wat Hij nog van plan is. Verder doen we lekker veel dingen die we anders niet zouden doen en mogen we op die manier onze talenten ontwikkelen.

Groeten Jesse

In optocht door de wijk (Amaoti)

Bidden in de wijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten